Saturday 20 July 2013

Rawatan Mata dengan Khasiat Pati Beri

 


Masalah saya adalah berkaitan dengan mata yang pedih dan lebab disebabkan kurang tidur dan banyak bekerja, belajar dan berhibur menggunakan internet and Astro hihi....itulah penyakit zaman cyber sekarang ini...akibatnya...sendiri mau jaga...mata oh mata...
kadang2 saya cuba menaip tampa melihat pada skrin dan memandang pada arah yang jauh dan kalau boleh sesuatu yang berwarna hijau...tapi teknik ini memerlukan kepakaran menaip tampa melihat skrin....cuba praktikkan untuk menyelamatkan mata anda daripada terkena radiasi, radang dan kebengkakan mata.


Khasiat dan perlindungan kepada mata anda dengan kebaikan Pati Beri. Ia diperbuat daripada campuran khas buah-buahan beri premium dari Eropah seperti blueberry, blackcurrant,cranberry, chokeberry, strawberi, acai berry dan elder berry yang kaya dengan Anthocyanins, Vitamin A, C, E, Zink dan pelbagai nutrien untuk mengekalkan mata anda kelihatan segar dan bersinar
sepanjang hari.

*  Pati Beri kaya dengan Vitamin A dan Zink. Khasiat ini adalah penting terhadap kanta mata, yang berperanan sebagai lapisan yang melindungi mata.

* Pati Beri membantu mengekalkan kelembapan mata di samping dapat mengurangkan kelesuan mata anda.
* Pati Beri kaya dengan Vitamin A dan Zink. Khasiat ini adalah penting terhadap kanta mata, yang berperanan sebagai lapisan yang melindungi mata.

* Pati Beri membantu mengekalkan kelembapan mata di samping dapat mengurangkan kelesuan mata anda.

Flavonoids dalam Pati Beri meningkatkan kelancaran saluran darah untuk mengangkut oksigen dan nutrien ke mata anda dengan berkesan.

# Bahagian retina berperanan seperti filem di dalam kamera dan menghantar imej ke bahagian otak anda. Zink boleh didapati dengan banyaknya di dalam retina, dan ini membuktikan kepentingannya di dalam fungsi daya penglihatan.

# Pati Beri kaya dengan Zink dan Vitamin A bagi membekalkan khasiat untuk retina, supaya anda terus dapat melihat imej yang jelas dalam warna yang lebih terang.

# Vitamin A juga membantu membina ‘rhodopsin’ yang bertanggungjawab bagi daya penglihatan di waktu malam. Kekurangannya boleh menyebabkan rabun malam dan buta warna.

Overall...pati ini tak dapat nak ubat mata aku yang ada tompok merah2 ....so aku stop ambil selepas minum 3 kotak....aku dah dapat rasa macam tak boleh bila try satu kotak, tapi aku beli lagi sebab sedap...kikikiki
 
Sumber

No comments:

Post a Comment